X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

$ US Dollar Türk Lirası
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

$ US Dollar Türk Lirası
Telefon & WhatsApp
+90 (551) 092 95 95

E-TİCARET SİTELERİNDE BAŞARIYA GİDEN YOL NEDİR?

AnasayfaYazılarGoogle SEOE-TİCARET SİTELERİNDE BAŞARIYA GİDE...

E-Ticaret Sitelerinde Başarıya Giden Yol Nedir ?

E-Ticaret son yılların en hızlı büyüyen platformu. İş yoğunluğu ve zamanla yarışan, vakti olmayan kişiler alışveriş ihtiyaçlarının büyük bir bölümünü internetten siperiş vererek gerçekleştirmektedirler. Hızla büyüyen bu platform, internette binlerce e-ticaret sitesinin açılmasına sebep oldu, peki bu kadar çok alışveriş sitesi varken nasıl kaliteli ve başarılı olabilirsiniz ?

Kullanıcıya Hitap Eden Özellikler
  • Sade ve anlaşılır menüler ve kategoriler sunun.
  • Ürün resimleri ve özelliklerini mutlaka ekleyin.
  • Ürünlerinizle ilgili sık sık fiyat indirimleri ve kampanyalar düzenleyin.
  • Daha önce alışveriş yapan kullanıcılarınızı unutmayın, kendinizi mail veya sms'lerle hatırlatın.
  • Ürün karşılaştırma, fiyat karşılaştırma, ürün inceleme gibi özellikler sunun.
  • Satın aldıkları ürünleri sorunsuz ve zamanında ulaştırın.
  • Ziyaretçilerden gelen talep, istek, şikayet maillerini yanıtsız bırakmayın.

Yukarıdaki maddeler bilinçli e-ticaret kullanıcılarının beklediği genel özelliklerdir, bu liste çoğaltılabilir.

Arama Motorlarına Hitap Eden Özellikler
  • Hazır sistem e-ticaret paketleri yerine kendinize özgü seo uyumlu yazılım ve tasarıma sahip olun.
  • Sitenizin sayfa (url) yapıları seo uyumlu olmalıdır.
  • Ürün ve kategori açıklamaları (meta kodları) sade ve anlaşılır olmalı.
  • Kullanıcılara ürün hakkında yorum yapabilme özelliği sunulmalı.
  • Kullanıcılara ürün değerlendirme ve puanlandırma imkanı sunulmalı.
  • Siteniz w3c standartlarında kodlanmalıdır.
  • Sitenizi ürün karşılaştırma ve fiyat karşılaştırma sitelerine mutlaka ekleyin.
  • Sosyal medyayı (facebook, twitter vb.) kullanarak ürünlerinizi sergileyin.
  • Sitenizde kullanıcılarınızın yorum yapma, puan verme gibi faaliyetlerde bulunmasını sağlayın.
  • Sitenizde ürünlerle yada markalarla ilgili kısa anketler oluşturup, katılım sağlayın.
  • Backlink inşaasında, ana kategori ve ürün sayfalarına ağırlık verin.
  • Sitenizin trafiği ile backlink oranını aynı seviyede yükseltin.

E-ticaret siteleri, text içerikli sitelere göre seo çalışması açısından daha kapsamlı ve zaman alan bir süreç istemektedir. Google'ın yeni Caffeine Algoritmasında, sürekli faaliyette olan, aktiviteler düzenleyen, kullanıcılar tarafından sitenin özellikleri kullanılan bir platform yaratmak gerekiyor.

Yukarıdaki sıraladığım maddeleri uyguladığınızda, başarı mutlaka zamanla gelecektir.

E-Ticaret Sitelerine Özel Site İçi Seo Taktikleri

E-ticaret siteleri günümüzde giderek artan talep arzı da beraberinde arttırmakta ve Türk e-ticaret sitelerinin sayısında hızla büyüme yaşanmaktadır. Ancak e-ticaret sitelerinde satılan ürünler tedarikçiler üzerinden sağlanan ve her sitede aynı şekilde satışa sunulan ürünlerdir. Bu sebeple bir markaya ait herhangi bir ürünü birçok e-ticaret sitesinde görebilmekteyiz. E-ticaret sitelerinin hizmet ve gelişim konusundaki zamanla yarışları sebebiyle bu benzer ürünlerle ilgili özgün çalışmalar gerçekleştirememektedir. Bu sebeple ürün tedarikçisi tarafından belirlenen bir ürün içeriği tüm e-ticaret sitelerinde aynen yer almaktadır. Bu durum sebebiyle;

  • Ürün görseli
  • Ürün başlığı
  • Ürün açıklamaları

Gibi özellikler aynı olmakta veya büyük oranda benzer olmaktadır. Bu sebeple e-ticaret siteleri seo kalitesi olarak daima belirli bir çizgide seyretmekte, sadece site dışı yoğun seo çalışması yapan firmalar kazanmaktadır. Ancak bunun yerine ürün sayfalarına ilişkin çeşitli özgünleştirme çalışmaları gerçekleştirilirse siteler ilgili ürün arama sonuç sayfalarında açık ara önde listelenebilecektir.

Şimdi e-ticaret siteleri için yeni eklenen ürünlerde nelere dikkat edilerek düzenleme yapılması gerekir bu konulara bakalım.

Ürün Görseli:

Ürün sayfaları için kullanılması gereken resimler, ürün sayfasında görüntülenecek boyuta göre orantılanarak sunucuya yüklenmeli, yükseklik ve genişlik ölçüsü kodları kullanılarak orjinal olmayan ölçülere getirilmemelidir.

Resim isimleri ürün isminden oluşmalı, öz ve açık ifadeler kullanılarak seo açısından önem taşımayan kelimeler bulundurulmamalıdır.

Örneğin: lg m2262, 22" full hd, lcd televizyon isimli bir ürün görseli için Lg-m2262d-televizyon.jpg  şeklinde ürün ismi tercih edilmelidir. Ürün isminde kullanıcı odaklı arama verileri dikkate alınarak seçim yapılmalıdır. Bu aramaları Google Adwords Keywords Tool yardımıyla analiz edebilirsiniz.

Eğer kullanılan görsellere link veriliyorsa, mutlaka title etiketi kullanılmalı ve resim başlığında tam ürün adı geçmelidir.

Kulanılan tüm resimlerde mutlaka alt etiketi bulunmalı, bu etiket yardımıyla ürün resim hakkında bilgiler Google'a sunulabilmedir. Resim alt etiketleri yine ürün başlığı veya ürün ismi kullanılarak oluşturulabilir. 

Tedarikçiler aracılığıyla alınan resimler, boyut olarak fazla kapasitede olabilmekte, bu sebeple ürün sayfalarının boyutlarını arttırarak açılmasını geciktirebilmektedir. Dolayısıyla ürün resimlerinin sunucuya gönderilmeden önce kalitesi bozulmadan dosya boyutunun optimize edilmesi gerekmektedir.

Sitede kullanılan tüm resimler sitenin kendi sunucusunda bulunmalıdır. Bu şekilde, ürüne ilişkin gösel aramalarda da üst sıralara çıkarak ziyaretçi sayısını ve müşteri sayısını arttırabilirsiniz. Aynı zamanda farklı e-ticaret sitelerine ait sunucularda çekilen resimlerin kullanılması, Google nezdinde ürün resmi konusunda başka sitelerden kopya çekildiğini ve aslında bu konuda resmi çekilen sitelerin daha nitelikli olduğu düşünesini uyandırmaktadır.

Ürün önizlemesi veya ürün açıklamasında hiçbir şekilde başka sitelere ait resimler kullanılmamalıdır. Aksi takdirde bu yapılan diğer seo çalışmaların da etkisinin büyük oranda azalmasına sebep olabilmektedir.

Ürün Başlığı

Ürün sayıları için başlık seçimi e-ticaret sistemlerinin seo yapısı için en önemli konudur. Ürün başlıkları gereksiz kelime, bağlaç ve aranma hacmi düşük özelliklerden arındırılmalı mümkün oldukça sade bir yapıda olmalıdır.

Ürün Başıkları veye isimleri için en iyi tercih Marka - Model - Ürün Cinsi yapısıdır. Örnek olarak tedarikçiden sağlanan ürün ismi aşağıdaki gibidir.

Samsung Ue-46c6000 46" 117 cm 1920x1080 full HD 100 Hz led Televizyon

Oldukça uzun bir başlık olan bu yapıda önemli kelimeler bulunmasına rağmen, başlığın uzun olması sebebiyle düşen kalite puanı ilgili pek çok aramada üst sıralarda bulunmasını önleyecektir. Bu sebeple başlıktaki aranma hacmi düşük gereksiz özelliklerin temizlenerek yayınlaması daha faydalı olacaktır.

Bu sebeple örnek başlık için optimum hali aşağıdaki gibi olmalıdır. 

Samsung Ue-46c6000 46" 117 cm Full HD Led Televizyon

Bu yapıda aranma hacmi neredeyse sıfır olan çözünürlük (1920x1080) ve Herz (100 Hz) ifadeleri kaldırılmıştır.

Google Adwords Anahtar Kelime Aracından yapılan çeşitli sorgulara göre Türkiye bazlı arama hacimlerini yukarıdaki resimde büyükten küçüğe doğru görebiliyoruz.

Bakıldığı zaman, kelime sayısı en az olandan kelime sayısı çok olana doğru düzenli bir artış var. Bu da başlıkta kullanılan kelime sayısının önemini göstermektedir. Genellikle kullanıcıların arama eğilimleri daha az kelime sayıları üzerine olduğu için, başlıklarda da minimum sayıda kelime kullanmak avantajlı olacaktır.

Philips 42 - Philips 107 farklı ölçü birimlerine göre aynı televizyonun aranma şekilleridir. Yine aynı şekilde Samsung 46 ile Samsung 117 aynı televizyonlara ait aramalardır.

Bu aramalarda görüldüğü gibi en çok arama şeklinde inç birimine göre yapılan ölçü aramalarıdır. Aynı zamanda inç veya inch kelimeleri kullanılmamıştır.

Ürün Açıklaması:

Başlıklarda yapılan sadeleştirmeler ile silinen özellikler ürün açıklamasında kullanılarak bu kelimelere ilişkin aramalarda sitenin üst sıralara çıkması sağlanmalıdır. Yeni başlık yapısıyla ürün açıklaması aşağıdaki gibi ayarlanmalıdır. 

Acer as5745g - 7744g50mnks i7 - 740qm notebook Açıklaması

acer as5745g - 7744g50mnks intel core i7 - 740qm 2.93ghz/4gb/500gb/15.6" 2 gb nvidia gt420m windows  7 notebook (lx-r6m02-027)

{Buraya Ürün Açıklama Metni Gelecek}

{Buraya Ürün Özellik Listesi Gelecek}

E-ticaret sitelerinde tek tedarikçiden sağlanan ürünler aynı başlık yapısının yanı sıra aynı açıklama metinlerini ve özellik listesini de kullanmaktadır. Hatta pek çok üründe açıklama metinleri bulunmamaktadır. Sadece ürün özellikler listelemektedir. Ürün açıklama bölümlerinin her e-ticaret sitesinde aynı veya yüksek oranda benzer olması rekabeti zorlaştırmaktadır. Bu sebeple ürün açıklaması bölümlerine özgün metinler girilerek sitenin özgünlüğü ve seo kalitesi yüksek seviyeye çıkarılmalıdır. 

Özgün ürün açıklaması için ürünü anlatan, kullanıcının bulmak isteyebileceği bilgi ve özellikleri içerek açıklayıcı bir metin yazılmalıdır. Bu metin diğer web sitelerinden kopyalanmamalıdır yoksa var olan durumdan farklı bir sonuca ulaşılmaz. Açıklama metninin uzun olması özgünlük oranını arttıracak ve ürüne ilişkin aramalarda sitenin gücü daha da artacaktır. Açıklama metinlerinde %5 ila %8 oranları arasında anahtar kelime yani ürün ismi kullanmak, açıklama yazısının etkisini güçlendirecektir.

Açıklama bölümleri için yazılan özgün metinlerin konumu da etkisini değiştiren diğer bir unsurdur. Arama motoru botlarının bu özgün metni hemen farkedebilmeleri için, açıklama bölümlerinin en üstünde olması gerekir.

Ürün açıklamarında tedarikçilerden sağlanan bilgiler içerisinde, tedarikçilere veya ürün markasına ait sitelerin linki bulunabilmektedir. Bu linkler ürüne ilişkin çeşitli anahtar kelimeler üzerinden verildiği için, Google bu ürünlerde nitelikli olarak link verilen siteyi görmektedir. Bu sebeple rekabet içerisinde bulunduğunuz başka sitelere link vermeniz, bu konuda başkalarını örnek almanız veya referans göstermeniz olarak değerlendirlir. Ürün açıklamarındaki tüm linkler temizlenerek açıklama metinleri yayınlanmalıdır.

Ürüm açıklamalarında ilgili anahtar kelimelere link verilerek ürün sayfalarının hedef kelimlerinde daha iyi pozisyonlar yakalaması sağlanabilecektir. Ancak binlerce ürünün açıklamasında bu tür düzenlemelerin güçlüğü yine pek çok e-ticaret sitesinin birçok seo tekniğini gözardı etmesine sebep olmaktadır. Yapılabilecek yazılımsal bir ilave ile oluşturulan özel yönetim alanından ilgili kelimelere ilgili linkler eklenip kaldırılarak bu işlem otomatik olarak tüm sayfalarda yapılabilir. Örneğin, açıklamada geçen her bilgisayar kelimesi için anasayfaya link verilsin kodlaması bu tür tekniklere kolaylıkla oluşturulabilir.

İşinize kaliteli, işinin ehli kişiler tarafından tasarlanıp uygulanmış bir web tasarımı ile başlamanız kendi alanınızda en iyilerden biri olmanızı sağlar. Alanında uzman, profesyonel web tasarım hizmeti almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Her bütçeye uygun, hazır yazılımlarımıza da göz atabilirsiniz: 

Canlı Destek ile bize ulaşabilir daha detaylı bilgi alabilirsiniz. 


Top